Chaos Warrior

Author: Stefano Bernardi

Software: Zbrush + After Effects

Description: I am a big fan of Adrian Smith‘s work: recently I bought his book, and page after page I knew that I was looking at the source for my next 3D model. My main goal for this project was to make a single 3D static illustration as fast as I can, without caring about topology and cleanliness; also I painted and rendered it inside Zbrush, so I didn’t had to work on his UV and textures. The render has been made in a single pass using custom shaders, and in compositing I used only the depth pass to add a depth of field effect. For the final color correction and tweaking I used After Effects.

Yo soy un gran fan del trabajo de Adrian Smith: Recientemente compré su libro, y página tras página, yo sabía que estaba mirando a la fuente de mi siguiente modelo 3D. Mi meta principal de este proyecto era hacer una sola ilustración estática 3D tan rápido como pudiera, sin preocuparme acerca de la topología y la limpieza, de hecho pinte e hice el render dentro de Zbrush para no tenere qe trabajar en sus UV y sus texturas. El render ha hecho en una sola pasada usando shaders personalizados, y en la composición utilice sólo la profundidad de campo para añadir el efecto. Para la corrección de color final y ajustes he usado After Effects.