My Coach by Peyman Mokaram (h)

My Coach

Author: Peyman Mokaram

Software: Maya + Zbrush + Nuke + Photoshop

Description: This project is one of my personal artwork which I have done it after years of experiences. I got the simulation idea when I was all obsessed of my coach’s body style and i was really impressed, that is why I made a decision to work on it, thus I started to get over anatomy a little bit and then create it. I used Autodesk Maya to base model and the details been made in ZBrush. Character texture in ZBrush and other texture was painted in Adobe Photoshop. Lighting and rendering done in Maya with Mental Ray. The hair was done with shave and haircut plugin and composite layer in Nuke and Final output by Photoshop, because it was just an image style.

Este proyecto es una de mis obras de arte personal que he hecho después de años de experiencias. Tuve la idea de hacer la simulación cuando yo estaba obsesionado con el estilo de cuerpo de mi entrenador, estaba realmente  muy impresionado, es por eso que tomé la decisión de trabajar en él, por lo que comencé a meterme un poco más en cuestiones de anatomía para poder crearlo. Usé Autodesk Maya para modelar la base y los detalles fueron hechos en ZBrush. La textura del personaje la hice en ZBrush y otras texturas las realize en Adobe Photoshop. La iluminación y renderizado fue hecho en Maya con Mental Ray. El pelo lo hice con el plugin  Shave and Haircut la composición final en Nuke y Final Outpout de Photoshop porque era mas que nada una imagen de estilo.