Werntoft House

Author: Reinaldo Handaya

Software:3ds Max + V-Ray + Photoshop

Description: Hi my name is Reinaldo Handaya. I am from Indonesia. This Bergman Werntoft house is actually is my work for Facebook group kampoeng3d which the modeler is my closes friend Rio Febrian, who wrote an article in here too. While doing this challenge i found out that the basic model can be combined with the Bergman Werntoft house design. And actually i do like this house because its simplicity. The challenge doing this work is on the texturing technique also creating the perfect shader for the concrete, wall wood plank also the wood deck. And the next challenge is to create a dramatic effect on lighting. How we can create a great interior lighting (not flat lighting) on blue hours. This really takes lots of trial and error to do it. At first i really have a hard time with the lighting. But after many test finally i can create it in post production. The post production I use Photoshop and magic bullet photo looks plugin for Photoshop. I think this plugin really rocks, for me this plugin very simple but yet its so powerful. Once you tried it, you will love it.

In this opportunity I would like to say, in 3d rendering, all in vray are only numbers, the numbers that will help you to get the result like you want it. So the first thing to learn is our sense of art. Without it, vray can not do much. And that is what i do when teaching on my online course www.nelsoncourse.com i hope you all love my work and get inspired by it. Never give up to embrace your dream.

Hola, mi nombre es Reinaldo Handaya. Yo soy de Indonesia. La casa Werntoft Bergman es en realidad mi trabajo para el grupo de Facebook kampoeng3d en donde el modelador es mi buen amigo Rio Febrian, quien escribió un artículo aquí también. Mientras hacia este reto me enteré de que el modelo básico se podía combinar con el diseño de la casa Bergman Werntoft. Y en realidad me gusta esta casa, por su sencillez. El reto al hacer este trabajo era la técnica de texturado y ambién el crear el shader perfecto para el hormigón, los tablones de madera de la pared y también la cubierta de madera. Y el siguiente reto era crear un efecto dramático en la iluminación. ¿Cómo podemos crear una gran iluminación interior (no la iluminación plana) en la hora azul. Esto realmente tomo un montón de pruebas y error para poder hacerlo. Al principio, realmente tuve dificultades con la iluminación. Pero después de muchas pruebas por fin puedo crearla en la post producción. Para la post-producción use Photoshop y el plugin para Photoshop Magic Bullet de Photolooks. Creo que este plugin es fantástico, para mí este plugin es muy simple, pero sin embargo es muy poderoso. Una vez que lo prueben, les va a encantar.

En esta oportunidad me gustaría decir, en la representación 3D, todo en vray son sólo números, los números que te ayudarán a obtener el resultado, como tu lo quieras. Así que lo primero que debex aprender es el sentido del arte. Sin el, Vray no puede hacer mucho. Y eso es lo que hago cuando enseño en mi curso en linea www.nelsoncourse.com. Espero que a todos ustedes les guste mi trabajo y se inspiraren en él. Nunca se rindan a alcanzar su sueño.

Advertisements